66113NinIIerGameCard
 或いはゲームカードに利用しているメモリの値上がりを受けての対策なのかもしれませんが…

スポンサーリンク


via ■■速報@ゲーハー板 ver.66113■■

 以前取り上げたこの件、

[当ブログ: [NS2]Nintendo Switch 2のキーカードが倦厭されている問題で、あるパブリッシャが“ゲームカードにすると最低でも3千円近く高くなる”事を明らかに]

 の続報という格好になりますが…

[旧witter: ININ Games @ININ_Games]

We’re happy to share a positive update regarding the Nintendo Switch 2 version of R-Type Dimensions III.

We could recalculate production in a way that wasn’t possible before. As a result, we’ve made the following decision: The entire European and US production of R-Type Dimensions III for Nintendo Switch 2 will be released on a full physical cartridge.

A little downside to this positive news: The price for the retail and the special edition of the NSW2 version will increase by €10 due to the still higher productions costs.

However, as a small thank-you to our early supporters, All early pre-order customers of the special edition will receive the game on cartridge at the original price they ordered.

We’d like to sincerely thank the community for the passionate discussion, the feedback, and the patience over the past days. Your enthusiasm for physical games and for R-Type in particular made this solution possible, and we’re very happy to be able to deliver a true cartridge release.🩵

 によると任天堂様が数日前に現行のゲームカード(一説には64GB版しかないと言われている)よりも低容量のものを2種追加すると発表した…ってこの投稿には書いてない。

 速報スレに翻訳が転載されているのですが、そちらの投稿へのリンク先は削除されているので、多分この辺への言及が秘密保持契約に抵触する内容だったのかもしれません。

 ともあれ、これによって任ッ2版「R-Type Dimensions III」の欧米向けパッケージにはキーカードではなくゲームカードが使われることになったけどコストが高いから任ッ2版は通常版もスペシャルエディションも10ユーロ(本日時点の為替で1848円)値上げするね。という告知ですね。

 64GB版より千円くらい(税込想定で)安くなるにしても結局クソ高いことには変わりがないので、あまり状況は改善されなさそうですけど。

 サードからしたらゲームカードは高い、遅い、売れないの三重苦な訳ですが、キーカードだと輪をかけて売れないんだからもう詰んでるってWiiUか任天堂携帯機向けに出さなきゃ良いんじゃないですかね。

 任天堂Sugeeeee。

仁王3 【メーカー特典あり】 【早期購入特典】「氷獄の防具セット」(氷獄の武者鎧 一式、氷獄の忍装束 一式)ダウンロードシリアル 同梱
・PS5 2/6 仁王3 【メーカー特典あり】 【早期購入特典】「氷獄の防具セット」(氷獄の武者鎧 一式、氷獄の忍装束 一式)ダウンロードシリアル 同梱
(Amazon)
 .